Luta din telefon för att undvika bollarnas ström
Inkluderingen av en accelerometer i iPhone har öppnat dörrarna för utvecklare att skapa några riktigt unika och intressanta spel.
Falling Balls är ett mycket enkelt spel som använder accelerometer som en kontrollmetod. En serie olika stora bollar faller från himlen och studsar längs marken. Ditt jobb är att stoppa dem från att träffa dig genom att luta telefonen åt vänster och höger för att flytta din lilla käppfigur.
Falling Balls tar en tillbaka-till-grunderna approach till allt, inte bara dess gameplay. Grafiken är så primitiv att den ser ut som om den har ritats av ett barn. Även blodstänkseffekten när din karaktär blir träffad är mycket primitivt utförd.
Det finns inga spelalternativ att tala om och ingen poängtavla, bara en enda högsta poängsiffra i det övre hörnet av skärmen. Faktum är att det enda anmärkningsvärda med spelets presentation är det roliga 'boing-ing' ljudet som bollarna gör när de träffar marken.
Förstå mig rätt, Falling Balls är bra, ofarlig, plocka upp och spela roligt, men det har ingen djup alls och blir till slut tråkigt och repetitivt.
Changes
Helt omskrivning i OpenGL för förbättrad prestanda och respons
Grundspelet ser ut och körs på samma sätt som originalversionen
Gnistrande ny användargränssnitt